En la publicitat, és habitual veure les dones utilitzades com un tros de carn. Hi ha qui diu que ven valors, imatges i conceptes d'èxit, vàlua, amor, sexualitat, popularitat i normalitat. Altres diuen que ven addiccions, especialment als adolescents, que són consumidors novells i inexperts, i són els objectius principals de molta publicitat. Els adolescents es troben en el procés d'aprendre els valors i rols propis, i de desenvolupar la seva imatge personal. La majoria són sensibles a la pressió dels grups d’iguals i els costa resistir-se o fins i tot qüestionar els missatges perpetuats i reforçats per les dones.
Ara bé, les coses comencen a canviar. La feminista Naomi Wolf afirma que el mite de la bellesa no és bo ni per als homes ni per a les dones: “Impedeix que els homes vegin com són realment les dones, ja que suggereix un miratge que adorm els sentits, reduint-los tots excepte el visual”.
Això és una declaració força punyent sobre la inactivitat de la societat, perquè les imatges del màrqueting comporten una bellesa inabastable i una representació de les dones com a objectes.
El quid de la qüestió és que el sexe ven, i mentre la societat continuï seguint el joc d'aquesta manera, com podrem aturar-ho? Alguna proposta?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada